+48 503 448 695

+48 795 162 214

DIESEL NA GAZ

Montaż instalacji LPG u klienta!!!

Nasz pojazd serwisowy został wyposażony w niezbędny sprzęt do wykonania adaptacji systemów LPG w samochodach ciężarowych, dostawczych czy osobowych.

Dojeżdżamy wszędzie tam gdzie oczekują tego nasi klienci!!!

Zwykle konwersji poddawane są samochody ciężarowe. Szanując czas klienta/przewoźnika, dojeżdżamy do miejsca parkowania ciężarówki, by w ciągu jednego dnia dokonać montażu systemu LPG.

Zasada działania

praca-gazodiesla

Działanie systemu polega na podaniu odpowiedniej dawki LPG do zasysanego powietrza, przy jednoczesnym ograniczeniu ilości oleju napędowego. Dzięki temu uzyskujemy znacznie efektywniejsze spalanie oleju, spadek ilości szkodliwych substancji i przede wszystkim oszczędności. Zaletą tego rodzaju instalacji gazowych jest to, że nie ma konieczności modyfikacji jednostki napędowej dzięki czemu system jest uniwersalny i można go stosować we wszystkich rodzajach silników. System taki jest mało „inwazyjnym” i  ogranicza się jedynie do montażu reduktora (takiego samego, jak w instalacjach IV generacji do jednostek benzynowych), wtryskiwacza/y gazu, filtra, czujnika MAP i jednostki sterującej.

Do poprawnego działania systemu , konieczna jest odpowiednia konfiguracja systemu jak i odpowiednia kalibracja. Opracowana przez naszą firmę metoda kalibracji gwarantuje nam osiągnięcie maksymalnego wykorzystania systemu, a co za tym idzie wymierne oszczędności.

Ekonomia

Oszczędności przy zastosowaniu systemu wynikają z dwóch faktów:

  • zastąpienie drogiego ON tańszym LPG – w pojazdach można zastąpić do 30% ON gazem LPG, a silnikach stacjonarnych nawet do 50%
  • zmniejszenie do ok. 5% sumarycznego zużycia ON i LPG w stosunku do pracy silnika na ON.

Poniżej przykładowe zużycia ON – TYGODNIOWA KARTA ZUŻYCIA ON z przeprowadzonych przez nas adaptacji. Analizy dokonano na przepływomierzu ON ,gdzie błąd pomiarowy wynosił około 1%.
Tygodniowa karta zużycia MAN TGA 18.390
Stan licznika (km): 587792
Zamontowany sprzęt 1 : WEBASTO

Dzień Czas jazdy Droga (km) Zużyte paliwo (l) Czas pracy sprzętu 1 Zużycie paliwo (l/godz) Zużycie paliwa (l/100km)
07-11 – Pn 03:06 206,0 40,5 9,0 19,6
08-11 – Wt 14:47 935,7 221,2 13,6 23,6
09-11 – Sr 11:44 882,6 220,6 01:13 17,2 25,0
10-11 – Cz 01:02 75,6 24,0 15,0 31,8
11-11 – Pt 14:25 939,1 177,1 11,0 18,9
12-11 – Sb 12:57 942,2 175,3 00:12 12,8 18,6
13-11 – Nd 00:02 0,0 0,7 1,6 ***

UWAGI: średnie zużycie ON/100 km przed montażem systemu 32-35l/100km

Razem tydzień 58:03:00 3981,2 859,4 01:25 13,1 21,6
Średnie tygodniowe zużycie LPG (z tankowań) 58:03:00 3 981.4 410,9 10,32

Wielkość oszczędności wynikających z zastosowania systemu przedstawia poniższy wzór.

Podana korzyść wyrażona jest jako równowartość ilości zaoszczędzonego ON na każdych 100 km  w oparciu o proporcje cen obu paliw z 42 tygodnia 2011 roku (w tym czasie były robione analizy) na podstawie serwisu e-petrol.pl tj. ON(5,51zł/l) i LPG(2,81zł/l).  

Z ON– zużycie oleju napędowego na zasilaniu monofuel
Z ONDUAL– zużycie oleju napędowego na zasilaniu dualfuel
OZDUAL– oszczędność zużycia na zasilaniu dualfuel

Koszt transportu przy użyciu ON bez LPG
Z ON 32l/100km* 5,51z ł= 176,32

Koszt transportu przy użyciu ON i  LPG
Z ONDUAL 21,6l/100km * 5,51 zł + 10,32l (LPG)*2,81 zł = 148,02

KORZYŚĆ
OZDUAL  Z ON – Z ONDUAL = 28,3 zł/100km

Ekologia

Bardzo ważną zaletą systemu Dual Fuel (ON+LPG) dla siników wysokoprężnych, jest znacznie niższa emisja składników toksycznych i sadzy niż w przypadku spalania tylko ON.

W komorze spalania wolno-ssącej (bez doładowania) jednostki Diesla nie dopalają się do końca wszystkie składniki paliwa i powstają zanieczyszczenia takie jak:

  • CO (tlenek węgla),
  • HC (węglowodory) i cząstki stałe.

Oznacza to, że nawet w procesie spalania silnika z wtryskiem bezpośrednim (ale bez systemu common rail) zaledwie 75-80% wtryskiwanego paliwa ulega fizykochemicznej przemianie, a produktami ubocznymi są składniki szkodliwe przedostające się do atmosfery.  

Z zamontowaną instalacją aż 98% dostarczonego paliwa ulega dopaleniu, a udział składników toksycznych ulega znacznemu obniżeniu. Zostało to potwierdzone przez badania emisji spalin wykonane w certyfikowanej jednostce badawczej (Pracownia Badań Emisyjnych ITS Warszawa załącznik 1 Protokół 17/09)

Poprawa Własności Trakcyjnych

diesel_plus_trakcja

Zwiększenie dynamiki jazdy

Na wykresie pokazano wykres mocy dla VW Transporter 1,9 TDI 2009 rok. Poprawa mocy i momentu obrotowego o 10%.

Homologacje

  1. Pojazdy kategorii M1,N1- osobowe i dostawcze
  2. Autobusy do 15 osób – kategoria M2
  3. Autobusy powyżej 15 osób – M3
  4. Pojazdy ciężarowe do 12 ton – kategoria N2
  5. Pojazdy ciężarowe powyżej 12 ton – N3
  6. Ciężarówki ADR

DIESEL NA GAZ
Dla samochodów ciężarowych,
dostawczych i osobowych.

Wewnątrz furgonu zamontowano niezbędne wyposażenie warsztatowe.

Znalazły się tam: regał warsztatowy, wózek narzędziowy, spawarka, liczne elektrorzędzia, oscyloskop, laptop serwisowy i inne urządzenia pomiarowe.

W aucie zamontowano także przetwornicę napięcia i dodatkowe oświetlenie. Oprócz tego ładownia mieści zwykle koło zapasowe, przygotowane do montażu instalacje gazodiesla oraz zbiorniki (często dużych rozmiarów) wraz z mocowaniami do ramy.