Gascar na zlocie ciężarówek MASTER TRUCK

Już drugi rok z rzędu było nam uczestniczyć w tej ogromnej imprezie. Prezentowane przez nas pojazdy demonstracyjne wzbudzały ogromne zainteresowanie. Co takie ciekawego było w nich?

Otóż obydwa pojazdy Scania R (demo car Elpigaz-u) i Mercedes VITO (pojazd serwisowy GASCAR-u) były zasilane instalacją LPG. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby pojazdy te były zasilane silnikami benzynowymi ale jak powszechnie wiadomo pojazdy użytkowe czerpią swą moc z silników Diesel-a.

Na naszym stoisku sprawdzaliśmy, o ile faktycznie wzrasta moc silnika po zamontowaniu instalacji LPG do silnika Diesla. Efekty zdumiały gości naszego stoiska.

Mercedes parokrotnie poddawany był pomiarom mocy i momentu obrotowego na ustawionej na naszym stoisku hamowni. Podczas zasilania wyłącznie na oleju napędowym, silnik osiągał 121,6 KM (aż o 12 KM więcej niż deklaruje producent) przy 3761 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wyniósł 281,9 Nm przy 2355 obr/min. W momencie włączenia instalacji LPG, moc silnika wzrastała aż do 145 KM ( o prawie 20%!), przy nieznacznie niższych obrotach silnika (3724), zaś maksymalny moment obrotowy dostępny przy 2352 obr/min, osiągał wartość 324,2 Nm (o 15% więcej)!
Co ciekawe, fabryczna wartość maksymalnego momentu obrotowego osiągana przy 2355 obr/min, dostępna już była przy ok. 2020 obr/min. To głównie ten parametr odpowiada za poczynione oszczędności, bowiem wyczuwalny przez kierowcę wzrost mocy przekłada się na to, ze nie musi on tak mocno naciskać na gaz aby jeździć tak jak do tej pory.

Zobacz relację na gazeo.pl http://gazeo.pl/wiadomosci/Master-Truck-swieto-tuningu…-i-gazodiesla,wiadomosc,6346.html